22/7/10

Θαυμαστικό κι ερωτηματικό



Fernando Pessoa

Ρήσεις 

Η λογοτεχνία, όπως και κάθε μορφή τέχνης,
ισοδυναμεί με ομολογία ότι η ζωή δεν αρκεί.

                                ***

Ξέρω καλά ότι είμαι φωνή βοώντος εν τη ερήμω.
Σας παρακαλώ, ωστόσο, να μην ξεχνάτε ότι φωνή 
βοώντος εν τη ερήμω ήταν αυτή που ανήγγειλε 
τον Σωτήρα.

                                ***

Η όραση είναι η αφή του πνεύματος.

                                ***

Περνώ και είμαι εδώ, όπως το σύμπαν.

                                ***

Η ζωή είναι δισταγμός μεταξύ ενός θαυμαστικού
κι ενός ερωτηματικού. Εν αμφιβολία, βάζουμε τελεία.

                                ***

Απωλέσαμε κάτι κερδίζοντας τον Απολεσθέντα Παράδεισο.

                                ***

Συμβαίνει οι εμπνεύσεις, οι σκέψεις μου, να μου προξενούν
φόβο και σάστισμα: συνειδητοποιώ τότε
πόσο λίγο από τον εαυτό μου μου ανήκει στ' αλήθεια.

                               ***

Η Λισσαβώνα με τα σπίτια της
τα πολύχρωμα,
η Λισσαβώνα με τα σπίτια της
τα πολύχρωμα,
η Λισσαβώνα με τα σπίτια της
τα πολύχρωμα...
Αυτή η συνεχής ποικιλία, καταντά μονότονη.
Όπως εγώ, με το να αισθάνομαι συνεχώς,
άλλο δεν κάνω απ΄το να σκέπτομαι.


Μετάφραση: Αλέξανδρος Βέλιος

Δεν υπάρχουν σχόλια: